Πολιτισμός


Ερωτες και δρόμοι

***Χόρχε Μπουκάι
Να βλέπεις στον έρωτα
εκδόσεις opera, σ. 240, ευρώ 18
Στην πρώτη του «ιντερνετική νουβέλα» ο Μπουκάι, ακριβής και γλαφυρός, μας θυμίζει πως στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται να κλείνουμε τα μάτια μας στον έρωτα, όπως το συνηθίζουμε, το αντίθετο ακριβώς: ο έρωτας μου ζητά ανοίγοντας τα μάτια μου καλά να δω ποιος είσαι, και αντίστοιχα κι εσύ να με κοιτάξεις και να δεις ποιος είναι μέσα μου. Ο άνθρωπος δηλαδή να δει τον άνθρωπο στ' αλήθεια. Σπάνια γίνεται· βλέπουμε ό,τι θέλουμε να δούμε, ό,τι προβάλλουμε στον άλλο και όχι αυτό που είναι. Ομως, έρωτας σημαίνει ν' αγαπάς τις ομοιότητες και αγάπη, να ερωτεύεσαι τις διαφορές, μας λέει ο συγγραφέας σ' αυτό το πρωτότυπο μυθιστόρημα σχέσεων, που ξεκινά από ένα λάθος του παροχέα Ιντερνετ κι εξελίσσεται απρόσμενα...
Ο δρόμος της αυτοεξάρτησης - φύλλα πορείας 1
μελέτη, εκδόσεις opera, σ. 165, ευρώ 14
Τι υπάρχει πέρα από την εξάρτηση, τη συνεξάρτηση και την αλληλεξάρτηση, που ταλαιπωρούν την πλειονότητα των ανθρωπίνων όντων; Η αυτοεξάρτηση, μας λέει εδώ ο Μπουκάι. Να είσαι εσύ το φως που φωτίζει τον δικό σου δρόμο· να εξαρτάσαι αποκλειστικά απ' τον εαυτό σου σε ό,τι κάνεις· αυτό σημαίνει μεγαλώνω κι ωριμάζω.
Ο δρόμος της αυτοεξάρτησης, είναι ο πρώτος από μια σειρά τεσσάρων τόμων με γενικό τίτλο: «Φύλλα Πορείας». Με γλώσσα απλή, καθημερινή, σύντομες περιεκτικές προτάσεις ο Μπουκάι καθοδηγεί εδώ σαν επαγγελματίας σύμβουλος και θεραπευτής τον αναγνώστη σε μια συζήτηση φιλική, θεραπευτική, με μεγάλη πρακτική αξία, χωρίς να προτείνει άμεσα λύσεις, σε βοηθάει να τις βρεις μόνος σου.
Η ζωή, οι σχέσεις μας, η στάση μας και η συμπεριφορά μας αναλύονται κάτω από ένα διαφορετικό πρίσμα. Η ματιά του είναι απόσταγμα μελέτης, εμπειρίας, πολύχρονης θεραπευτικής πρακτικής και στοχασμού ενός συστηματικού μελετητή της παγκόσμιας μυθολογίας, ψυχοπαθολογίας και διανόησης. Ο Μπουκάι, φιλελεύθερος εκ φύσεως και ριζοσπαστικός, διδάσκει, δεν κηρύττει. Δάσκαλος μαζί και μαθητής, καταθέτει μαρτυρίες και σκέψεις άλλων, αναλύει και εξηγεί, τεκμηριώνει επιστημονικά και μας οδηγεί σε λογικά συμπεράσματα, ακυρώνοντας την αυθεντία του καθοδηγητή.